een oase van rust voor lichaam & geest

Welkom in Tayata yogastudio

In de Tayata yogastudio werken we via eenvoudige bewegingen en ademhaling aan gezondheid en geluk van lichaam en geest. Yoga vermindert de spanning in je lichaam, verbetert je vitaliteit en versterkt je rug. Yoga verlicht ook de spanning in je geest en brengt meer balans in je leven. Het is een pad naar bewustwording.

Ik heb heel lang Lu Jong beoefend en onderwezen. Dit is authentieke Tibetaanse helende yoga, die teruggaat op een traditie van duizenden jaren oud. Ik ben dankbaar voor deze basis.

Nu geef ik Body Mind yoga. Body Mind werd ontwikkeld om een antwoord te bieden op de stress problemen van deze tijd. De grootste oorzaak van stress ligt meestal niet in de buitenwereld, maar in de manier waarop wij de gebeurtenissen ervaren en interpreteren. Bekijk je alles vanuit de bril van perfectionisme of competitie? Jezelf moeten bewijzen, nooit genoeg zijn, jezelf vergelijken met anderen? Dan heb je zeker veel stress!!

Veerkracht & Balans

Anders omgaan met stress

Stress vindt zijn oorzaak in onze geest, maar beïnvloedt alle aspecten van ons lichaam: spierspanning, bloeddruk, ademhaling, immuunsysteem, slaap… In Body Mind leren we onze stress kennen, de invloed ervan op ons lichaam en manieren om dit te transformeren.

De oefeningen zijn vooral bewegingen met een aangepaste ademhaling. We leren voelen waar de spanning vastzit, met wat het te maken heeft en hoe we het kunnen transformeren. Het is een geleidelijk proces van bewustwording en opnemen van verantwoordelijkheid.

Het is een fijne manier om je leven in handen te nemen, om jouw stress niveau te verminderen en te leven vanuit je kern. Iedereen heeft baat bij yoga. Je hoeft daarvoor niet lenig te zijn of een speciale interesse in spiritualiteit te hebben.

aan jou om te kiezen

3 soorten workshops

Body Mind yoga reeks

Body Mind yoga reeks

Reeksen van vijf weken met een kleine vaste groep, op maandag- en dinsdagavond, en op woensdagochtend. Elke reeks is anders opgebouwd, omdat we altijd werken met wat er leeft in de groep. Voorbeelden van thema’s: omgaan met stress, transformatie van emoties, ontspannen schouders...

Adem- en meditatie, online

Adem- en meditatie, online

We komen elke week digitaal bij elkaar om te ademen en te mediteren. In reeksen van tien weken, met een vast groepje. We blijven dit digitaal doen, om mensen van overal de kans te geven om deel te nemen.

Volle maan meditatie, online

Volle maan meditatie, online

Volle maan, daar kan je niet omheen. Je ziet het, je voelt het. Volle maan heeft een invloed op het water, in de oceanen en in ons lichaam. Het is een heel belangrijk moment voor meditatie. We blijven dit online doen, om iedereen te kans te geven om mee te doen.

Yogakalender met data

De yogastudenten worden uitgenodigd om af en toe een individuele sessie Stress Formatting te volgen.

Dit is een vorm van Inner Yoga, die heel aanvullend werkt bij het proces van bewustwording.

over yoga

Wat zeggen de oude Sanskriet teksten?

Een bekende tekst is de Yoga Sūtras van Patañjali. Daar vinden we de volgende omschrijving:

yogaś citta-vṛtti-nirodhaḥ

Yoga is the state in which the mental-emotional fluctuations have become still.

(vertaling Christopher Wallis)

Yoga kan twee dingen betekenen: het is de toestand van innerlijke rust, zoals hierboven omschreven. En het is de praktijk die tot deze toestand kan leiden.

Er zijn veel yoga – praktijken beschreven in oude teksten. Wat is er gemeenschappelijk? Het zijn body-mind systemen, waarbij je werkt via houdingen, ademhaling, visualisatie … en vooral bewustwording.

dit is wat mensen vertelden na een les

Barbara

Het lijkt wel of mijn lichaam glimlacht.

Lies

Mijn lichaam en geest zeggen ‘mercikes’.

Geert

Ik ben blij dat het zo'n eenvoudige oefeningen zijn. Je kan het gewoon gebruiken in je dagelijks leven!